Portal za ljubitelje mora, ronjenja i ribolova

Nautika

Priopćenje MPPI O novim propisima u pomorstvu

1thNovim propisima u području pomorstva samo na smanjenju parafiskalnih nameta i naknada gospodarstvo i poduzetnici ostvarit će uštede više od 20 milijuna kuna U području pomorstva od 1. siječnja 2014. na snagu stupaju novi propisi čije bitne izmjene olakšavaju financijsko poslovanje svim vlasnicima pomorskih objekata koji plove Jadranskim morem, podjednako za strance i hrvatske državljane. Sve izmjene propisa na snagu bi trebale stupiti do 15. veljače 2014. godine.

Opširnije...

Hydrosport Z18

1thVrhunski portugalski brodograditelj Hydrosport prvenstveno je poznat po odličnim gumenjacima sposobnima gotovo za svako more. Međutim, osim gumenjaka, ovaj priznati brodograditelj gradi i manje stakloplastične glisere, poput otvorenog fishermana Z18 kojega smo testirali i koji spada u sam vrh glisera u klasi, prvenstveno zbog svojih maritimnih osobina a pomalo i zbog dizajna, jer se Z18 izdvaja iz mase sličnih fishermana.

Opširnije...

Četiri vrsna konja ali za razne utrke

dNakon serije o testiranju motora od  115 KS četiriju proizvođača, provedenom na istom gumenjaku - Koturić  599 Special - donosimo konačni izvještaj s našim dojmovima koji bi čitateljima mogli poslužiti kao indicije kad, odnosno ako, budu jednom kupovali vanbrodski motor za svoju brodicu. Prvi naš "maneken" bio je Mercury EFI  115, četverotaktni agregat nove koncepcije.  Zahvaljujući tehničkim inovacijama, u vožnji  s tim motorom na krmi gumenjaka stječe se  dojam da mu je snaga veća od deklarirane. 

Opširnije...

Optimalan vijak štedi konje i kune

fOdabirom optimalnog vijka osigurava se da vanbrodski motor, u sinergiji s brodicom, omogući optimalne brzine uz ekonomičnu potrošnju goriva, a korisniku maksimalnu udobnost. Inače se usporedni testovi vijaka rijetko susreću u nautičkim časopisima, jer trgovci "nisu sretni" kad netko eksperimentira varijantama radije se drže preporuka proizvođača koji im sugeriraju opremanje motora određenim tipom vijka, ovisno o težini i dimenzijama plovila.

Opširnije...

Prigazilo je vrime

fEvo da napišen priču o stroju kojem su „sestre“gurala gajete i kaiče, vadila mriže i parangale. One makinje šta su prve sirotinji zaminili vesla. Ovi imućniji bi imali volva dizela a sirotinja stara šegala ako bi ga ko god proda il ovakvu penticu. Ka i svaka priča i ova počima s jednom davno. Jednom davno, dok sam još bija poveče dite, pravo ondašnje splitsko, kojem je u glavu šuntalo da ima svoju kozu koja je brža od susidove. Koza, ono 60 kubika, peta, sikirica, zada deblje rađe

Opširnije...

Test utjecaja propelera na brzinu i plovne sposobnosti

soTest je proveden kako bi se optimizirala kombinacija gumenjaka dužine 4,9m i honde 40ks, a za uporabu u podvodnom ribolovu. Gumenjak s opremom koja se uvijek nalazi na plovilu (konzola, volan, sidra, akumulator, priručni alat … ) je težak oko 250 kg, vanbrodski motor je težak cca 100 kg, a za vrijeme testa su u plovilu bila i dva čovjeka, dodatan alat, gorivo (20-ak litara) i cca 26kg olova. Točne težine nisu izmjerene, a što nije niti cilj jer je procijenjeno da dodatna masa u plovilu odgovara masi opreme za podvodni ribolov.

Opširnije...

Ronilačka sigurnost

1thPrvenstveno iz sigurnosnih, a tek onda iz zakonskih ili praktičnih razloga, ronilačka signalna plutača, tzv. bova, obavezan je detalj prilikom obavljanja bilo kakve podvodne aktivnosti. Najčešće je cilindričnog ili torpednog oblika, dok se u novije vrijeme na tržištu mogu pronaći modeli raznih drugih oblika, poput sve češćih i popularnijih splavi. Iako je, mahom među podvodnim ribolovcima, najomraženija komponenta ronilačke opreme, signalna plu tača je zakonski obavezna, te ju svaki podvodni ribolovac mora imati povezanu za pojas sa olovima ili za sebe samog, kako stoji u zakonu.

Opširnije...

Rab - Dubrovnik - Rab u jednom danu

q

Dana 29.06.2012 pređena je sa gumenjakom Hydrosport 646 sa Suzuki 175 dionica RAB-DUBROVNIK-RAB! 
U jednom danu, točnije manje od 24 h pređena je ova ruta između sjevernog i južnog Jadrana. Polazak je bio Otok Rab, mjesto Barbat,u 04.45 h, a dolazak u Dubrovnik tocno u 11.10 h, povratak nazad iz Dubrovnika na Otok Rab tocno u 18 i 30. U cijelom putovanju su bila 2 stajanja tj. pauze i to na otoku Korčuli di se tankao gumenjak.

Opširnije...