Portal za ljubitelje mora, ronjenja i ribolova

Dive In - Početak i budućnost

P1010013U moru proizvoda za podvodne aktivnosti koji se koriste u našem moru, domaći proizvodi su zastupljeni u jako niskom postotku. No iz godine u godinu situacija se mijenja na bolje i što do nedavno nije bio slučaj, danas se gotovo u potpunosti možemo opremiti domaćom proizvodnjom, a već se javlja i zdrava domaća konkurencija koja pomalo osvaja tržište zemalja u susjedstvu. Dive In je mlada firma koja je u kratkom roku obogatila domaći asortiman proizvoda i neprestano se javljaju nove kvalitetne ideje i povećava proizvodnja. Dive In proizvode možemo pronaći u trgovinama širom Hrvatske a mogu se i naručivati direktno od proizvođača. Dive In proizvodi neoprenska odijela za ronjenje na dah, podvodni ribolov, scuba ronjenje, surfanje, rafting, plivanje. Osim proizvodnje, radi se i servis svih vrsta neoprenskih odijela i proizvoda.
Osim odijela, proizvodi se i ostali dio opreme od neoprena, npr. čarape, prsluci za olova, pododijela, bermude, dodaci za odijela poput pišolina, olova za noge i slično. Od nedavno imaju u ponudi i karbonske listove za peraje te drvene podvodne puške po narudžbi. Uspjeti u poslu na našem ograničenom tržištu nije lako, pogotovo razvijati se. Ovakve hrabre ideje treba podržavati i ohrabrivati te nadati se da će uspjeti osigurati kvalitetu kakvu su zamislili. O Dive In-u i vizijama firme razgovarali smo sa njezinim začetnikom Igorom Nuićem:

Kako se javila ideja?

Dugo se bavim podvodnim ribolovom i uvijek sam se zanimao za izradu i usavršavanje opreme koju sam imao. Inicjativa je prirodno proizašla iz moje stalne i velike želje za stvaranjem nove vrijednosti. Od puke trgovine, odnosno preprodaje dugoročno nema prosperiteta, stoga smo se mi odlučili na proizvodnu novih proizvoda, najvažnije je krenuti i biti odlučan.

Koje su bile prepreke u ostvarivanju ideje?

Mislim da je to hrvatska birokracija koja jako usporava proces pokretanja posla i treba imati strpljenja. Veliku sreću sam imao što sam uspio dobiti tzv „inkubator“ prostor za proizvodnju na „besplatno“ korištenje od grada Zadra. Imati svoj radni prostor je jako važna stvar u pokretanju proizvodnje. Također imao sam veliku pomoć roditelja, pa sam ipak uspio savladati većinu prepreka.

dive in_izrada dive in_radiona

Koliko treba da se usavrši u tom poslu?

Nikada neću reći da sam usavršio jer usavršavanje je neprekidan proces, sve ovisi o tome do koje razine želite dovesti proizvod. Dive In već sada ima zavidnu razinu kvalitete i usluge, iako je tek na početku a konačni cilj mene i mog tima je da Dive In postane brand prepoznatljiv po kvaliteti i inovativnosti. Biti će puno posla i puno novih usavršavanja i svi to jedva čekamo.

Zašto Dive In?

Radi se o jako zvučnom i prepoznatljivom imenu koje ima potencijal biti i svjetski brend. Dive In je ime koje je smislio kolega ronilac Petar Pastuović, sadržani su moji inicijali u imenu IN Igor Nuić. Logo je izradila sestra Mirna koje je grafički dizajner, i sada mi još dosta pomaže u poslu.

Kako se nabavlja neopren?

Jedan od težih dijelova cijelog poslovanja nije samo nabava neoprena veći i nabava svih materijala koje koristimo u proizvodnji. Sve dolazi iz daleke Azije kao i svim europskim proizvođačima i potrebna su dugoročna planiranja i kalkulacije koliko materijala uvesti. Ako se uzme previše materijala onda može predugo stajati i gubiti na kvaliteti, a premalo nije dobro jer su njihovi rokovi isporuke i do pet mjeseci pa može doći do zastoja naše proizvodnje.

dive inKako se borit sa konkurencijom koja je već brend?

Osnovno pravilo koje ja i moj tim poštujemo je da svoje hvalimo a tuđe ne kudimo. Bavimo se konkurencijom tek toliko da vidimo što nude i što mi možemo nuditi. Svojom uslužnošću smo si osigurali dobro mjesto na tržištu i jako puno brinemo o zadovoljstvu kupaca. Za početak je najvažnije da kupci prepoznaju da smo kvalitetni, pouzdani i da smo im stalno na usluzi. I što je najvažnije, tu smo im u susjedstvu.

Koliko odijela bi mogao proizvoditi sa sadašnjim kapacitetom?

Tek smo počeli a kapaciteti nam već premašuju Hrvatsko tržište, stoga imamo vremena smišljati nove inovacije! Sa svojim zaposlenicima trenutno Dive In može dnevno izbaciti čak osam do deset odijela. Sa ponosom mogu reći da već sada izvozimo u Crnu Goru, Bosnu, Njemačku, a imali smo čak i jedan manji izvoz u Australiju.

Koje su vizije za budućnost?

Budućnost Dive In je prvenstveno u izvozu, ali i stalnom širenju palete proizvoda. Svatko tko nas prati od početka može potvrditi da u jako kratkim periodima izbacujemo nove proizvode, i konzultiramo se sa potencijalnim kupcima i iskusnijim roniocima koristeći sve dostupne kanale, pogotovo podvodni.hr i facebook, a tako će biti i ubuduće.

Za kraj savjet kupcima u kupnji odijela?

Savjet kupcima je da se na kupnju ne odlučuju na temelju cijene odijela, te da kod kupnje ipak poslušaju naš savjet kada je u pitanju veličina ili potreba izrade odijela po mjeri. Mi smo sposobni individualizirati narudžbu i prilagoditi svaki proizvod kupcu. Do sada smo imali dosta slučajeva kada ljudi inzistiraju na nekoj veličini, ili isključuju mogućnost izrade po mjeri, a zatim vraćaju odijela na zamjenu ili prepravku jer su promašili veličinu.